zaterdag 3 november 2012

Bestemming (nog niet helemaal) bereikt!


Hier zit ik dan, met een licht briesje te genieten van de warmte (28°C om 20u), aan het zwembad van ons guesthouse in Douala. De krekels tjirpen en de fles wijn staat op tafel. Hier verblijven we de eerste 2 nachten, kwestie van een beetje te acclimatiseren voor we back to basics gaan. Maandagochtend vertrekken we naar Bamenda om daar ook nog een keer te overnachten en dan eindelijk richting Djottin te trekken. Een hele onderneming.
De vliegreis is zeer goed verlopen, een leuke afwisseling van slapen, eten en series kijken. 



Na een trip van 16 uur en een keer overstappen kwamen we op de (primitieve) luchthaven van Douala aan, alwaar de hitte ons genadeloos overviel.  Wauw. Zweet. Overal.
De eerste beelden die ons tegemoetkwamen: meisjes met manden op het hoofd, uiteraard, jongetjes die onze valiezen willen dragen, palmbomen en zoveel ander groen, krottenwijken afgewisseld met 'villa's', vervallen straten.

Aangekomen in het guesthouse werd onze moneytransfer in orde gebracht en ook de simkaarten. Daarom, voor wie mij graag een berichtje stuurt: 00237 91636384 (de eerste cijfers zijn de landcode, niet vergeten!). Volgende stap: op restaurant. Bestelling: lokale groenten met vis en bakbananen. LEKKER! Als dit zo blijft ben ik een tevreden mens.

Guesthouse:


Vandaag en morgen (en misschien overmorgen) zijn de laatste dagen met internet, daarna wordt het tandenbijten en proberen een keer per week/twee weken iets de wereld in te sturen.

Tot snel!


Ps: voor wie benieuwd is naar mijn duoparner, Sara, hieronder een tipje van de sluier.



3 opmerkingen:

  1. Ik ben Jaloers! :-D

    Veel plezier Sanne!
    Ik volg je op de voet!

    Groetjes,

    Annelies De Roover

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai dat klinkt allemaal zeer leuk :)
    Aan uw foto's te zien zijt ge de eerste dagen precies wel goed terecht gekomen he!
    Geniet ervan sann!

    xxx Valerie (kot)

    BeantwoordenVerwijderen