zaterdag 6 april 2013

Wat is tegenwoordig nieuw in Djottin?

Het regenseizoen is serieus aan het beginnen, dat zorgt voornamelijk voor veel spannende momenten op de bike. De bikeritjes zijn niet altijd meer even fun als voorheen aangezien de weg van Djottin naar Kumbo er eerder uitziet als een parcours voor een motorrally, inclusief halve rotsblokken, diepe plassen en veel modder. Het ritje van vandaag scoorde een magere 2 op een schaal van 1 tot 10, waarbij 10 staat voor denken dat je gaat sterven op die bike. We hebben ook al eens aan een 9 gezeten... Maar ik heb een voordeel: Sara zal nooit iets doen om bad karma te krijgen, en aangezien ik altijd met haar op een bike zit ben ik daardoor ook beschermd. Yes!

Het regenseizoen heeft ook zo zijn positieve kanten, onder andere dat de kinderen zich 's avonds in de regen douchen wat voor grappige taferelen zorgt. Ook zijn de mensen hun farms volop aan het beplanten, dus de omgeving wordt weer steeds groener en groener. En dat is dan weer iets dat mijn aandacht kan afleiden wanneer ik op die bike zit...

Het is blijkbaar de tijd voor geiten om te bevallen want het loopt hier vol met van die kleine, wollige wezentjes. 

Deze week hebben we in het health center meer dan 100 jiggers uit een man zijn voeten gehaald. Very nasty, maar leuk om te zien! Foto's, zeg je? Dan heb ik slecht nieuws, mijn Cameroonian quality SD-kaart heeft onlangs beslist om te chrashen, dus mijn jiggerfoto's zijn verdwenen.

Dingen waar ik wel nog leuke foto's van heb:


Als de kinderen in het health center in bed liggen houden het personeel (links is trouwens ons moeder)  en de ouders zich wel met het speelgoed bezig.

Blond = gegeerd

Deze kunnen jullie wel beter gebruiken denk ik.

Waterballonpret!






2 opmerkingen:

  1. Dag Sanne, weer een mooi verhaal om te lezen. Het blijft daar spannend en plezant! Geniet nog van je laatste dagen daar en vertrek dan daar met opgeheven hoofd want volgens mij heb je het daar tot nu toe super gedaan. Chapeau! Mooie foto's!!!
    Groetjes tante Eliane en Nonkel Jef

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn om te zien dat de ballon zo fijn gebruikt worden door de kinderen waterballonnen pret is altijd fijn xxx mama..

    BeantwoordenVerwijderen