woensdag 26 december 2012

Klobbing in Kumbo en dergelijke.

Aan iedereen om te beginnen een zalig Kerstfeest, ik ben onverwacht toch nog op internet geraakt, hoera!

Hier zijn wel enkele spannende dingen gebeurd ja, om te beginnen zijn we gaan 'nite klobben' in Kumbo. Wow. Als er zo gedanst werd in België denk ik dat er al menig vuistslagen waren uitgedeeld van boze boyfriends. Maar ja, go with the flow zeker?




Verder heb ik mijn eerste moord op mijn geweten, een onschuldige dikke witte kip. Ze smaakte enorm goed maar is helaas maar een langzame dood gestorven. Meteen de kop afhakken geniet hier blijkbaar niet de voorkeur, de keel overzagen met een niet al te scherp mes helaas wel.

Elke keer ik dacht dat het beest dood was begon ze opnieuw te spartelen. En zo een keer of 5. Oeps.



Het kerstfeestje bij ons gastgezin was gezellig en de kinderen waren énorm blij met de cadeautjes, dus hierbij nogmaals dank aan iedereen die iets heeft meegegeven! 

Ons gastgezin, ditmaal volledig. Saraphie is al helemaal in de ban van haar nieuwe pop.

Op 24 december is mijn vijfde meisje geboren, ik wacht nog steeds vol ongeduld op een jongen. De vrouwen zijn duidelijk in de meerderheid. In Kameroen is ook inderdaad 55% van de bevolking vrouwelijk en 45% mannelijk, dat is duidelijk te merken in het health center.


Op kerstdag zijn we bij onze zusters gaan eten, en hieronder eens een foto zodat jullie zich ook een voorstelling kunnen maken van onze nonnetjes. 

vlnr: Sr. Patricia, Renata, Geroline (hoort er niet bij), Sara, Carin, ik, Lucy, Angela en Evelyn.
Ik had ook nog een kerstfeestje op het health center waar ik bovenstaanden het beste van zichzelf heb zien geven. Hilarisch, zusters houden duidelijk van dansen, en niet alleen op godvruchtige muziek!

Staff van het health center. Vlnr: Victor, Roseline, Jasenta, ik, Edmund, Victorine, Paul, Syveria, Theresia (ons mama), Elvis en Sr. Renata.


 Gelukkig nieuwjaar en tot snel!

6 opmerkingen:

  1. Vrolijk Kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar!! Het is zeker speciaal om kerst in de zomer te vieren. Geniet er daar nog van, het is heel leuk om je blog te lezen!

    Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een heel gelukkig nieuwjaar ginder achter aan allen !!xxxxxxx mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sanne een heel gelukkig Nieuwjaar gewenst!!! en het is zeer fijn je blog te lezen en naar de foto's te kijken en te genietenvan die prachtige kindjes echt plaatjes
    Zeer vele groetjes en tot volgend jaar Mei 2013
    Van Linda Reynders 't Binnenhof

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig Nieuwjaar Sanne!!!!!
    Wat fijn om je te kunnen volgen op deze blog!
    We genieten van jouw verhalen!!!
    Keep up the good work :) en go with the flow...
    Dikke XXX tante Nicole en Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook van ons een gelukkig nieuwjaar !
    Ik doe mijn best regelmatig eens op je blog te komen piepen want tegelijk moet ik ons zoneke aan de andere kant van de wereld ook in de gaten houden ;-)
    Jullie hebben beiden de feestdagen lekker warm kunnen doorbrengen, ik als kou-kleum en zonaanbidster ben stikjaloers :p
    Het ziet er daar allemaal super uit ! Veel succes nog !
    Nadi & Toon x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sanne,
    Allereerst nog een gelukkig nieuwjaar!!
    Heel leuk om al je belevenissen hier te volgen :)
    En de vele foto's, die een beeld geven van waar je nu bent..
    Doe het nog goed daar!
    En geniet zeker van de komende tijd met het liefje en het familie bezoek ;)
    xxx Elise & Pieter

    BeantwoordenVerwijderen